استاندار آذربایجان غربی گفت: در آینده نه چندان دور، تمامی روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدصادق معتمدیان به همراه فرماندار شهرستان ارومیه، بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان در مسجد  روستای چنقرالوی یکان و در جمع مردم این روستا به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر و مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد( ص)  حاضر و ضمن بررسی مسائل و مشکلات مردم این روستا، با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.


وی در این دیدار‌ و در جمع اهالی روستای چنقرالوی یکان، گفت: خدمات ارائه شده به مردم و روستاهای این استان غیر قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب است که این امر را از برکات انقلاب اسلامی می‌دانیم.

وی افزود: اشتغال پایدار در روستاهای استان عامل  مهمی در تثبیت سکونت جوانان و عدم مهاجرت آنان به شهرها است.

 معتمدیان با اشاره به  ارائه خدمات به دور ترین نقاط شهرها و روستاهای استان گفت: ایجاد خدمات رفاهی و اولیه در این مناطق یک تکلیف مهم است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در جریان این دیدار از خدمات رسانی به روستاها اظهار امیدواری کرد و گفت: در آینده نزدیک تمام روستاهای استان از  نعمت گاز و پایداری آب و دست یابی به اینترنت پر سرعت برخوردار خواهند شد.

 وی تمرکز عمده دستگاههای اجرایی را بر تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمام خواند و افزود: تلاش می شود تا توازن و عدالت در شاخص های توسعه در کل شهرهای استان رعایت شود. 

استاندار آذربایجان غربی از طرح ایجاد نواحی اقتصادی در جوار روستاها به صورت پایلوت در شهرستان ارومیه خبرداد و گفت: این طرح با توجه به ظرفیت  و مزیتهای هر روستا ایجاد خواهد شد.

گفتنی است روستای چنقرالوی یکان مرکز دهستان نازلوچای جنوبی با ۵۸۰ خانوار و ۲۴۰۰ نفر جمعیت بوده  و از امکانات برق، آب و گاز برخوردار بوده و شغل عمده اهالی آن کشاورزی و دامداری است.